Persbericht opening academisch jaar 2024: Wetenschap door praktijk

Auteur Academica
Laatst gewijzigd 27 augustus 2024
Twitter LinkedIn

Ons nationale en internationale speelveld vraagt om aandacht en de juiste acties op de gebieden van onderwijs, zorg en het bedrijfsleven. Wat moeten we doen en wat moeten we niet meer doen? Duurzame impact dient als kompas, waarbij de verbinding tussen onderzoek en praktisch handelen essentieel is.

Academica zet met een internationaal team van onderzoekers in op onderzoek, door en met mensen uit de praktijk om antwoord te geven op deze complexe vraagstukken. Enkele uitdagingen zijn:

• ⁠  ⁠Onderzoek als kernactiviteit van de leraar ten behoeve van onderwijs verzorgen;
  • ⁠  ⁠Duurzaam gebruik van geneesmiddelen door artsen, apothekers en gebruikers;
  • ⁠  ⁠Innovatieve en toekomstbestendige verdienmodellen binnen de zorg;
  • ⁠  ⁠Een duurzaam kwaliteitslabel voor besturen, bestuurders en leraren.

Er is al een overvloed aan bruikbare kennis. Nu moeten we leren om die kennis toe te passen en in eigen onderzoek te verrijken. Met het oog op weloverwogen, op bewijs gebaseerde beslissingen voor de lange termijn (evidence-informed werken). Onderzoek speelt een cruciale rol bij de duurzame integratie van wetenschap en praktijk.

Laat je inspireren

Academica werkt samen met onderzoekers, studenten en organisaties aan een toekomst die wordt gekenmerkt door sociale rechtvaardigheid, duurzaamheid en inclusiviteit. Onze missie is het bevorderen van beter leven en samenleven door middel van beter onderwijs, transparant bestuur, effectief leiderschap en een sterke focus op duurzaamheid.

De opening van het academisch jaar 2024 zal plaatsvinden in Het Concertgebouw, Amsterdam en zal onder andere vooraanstaande sprekers zoals Dirk van Damme (Center for Curriculum Redesign), Pieter Bootsma (CVO van Royal FloraHolland en voormalig topman van KLM) en prof. dr. Laurence Guerin (Dean van Academica University of Applied Sciences ) verwelkomen.

We nemen u mee in relevante inzichten op het gebied van wetenschap door praktijk. Voor meer informatie over dit evenement, klik op onderstaande link.

Eerder bekeken opleidingen

Contact

Ben je aan het oriënteren op een opleiding, studeer je al bij Academica of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag verder.

Stuur een mail
We streven ernaar jouw mail binnen 48 uur te beantwoorden